Običaj obdarovanja sodelavcev, vodstva in poslovnih partnerjev sega v zgodovino. V preteklosti so v podjetjih posebej izstopajočim delavcem podeljevali poslovna darila kot nagrado za dolgoletno delo, dosežke in rojstne dneve. Te so pogosto vključevali dragocene ure, komplete posode ter pisarniške pripomočke. Obdarovanje je bilo povezano s praznovanjem praznikov, kot so božič, novo leto, velika noč ter specifični strokovni prazniki.

Z uveljavitvijo zasebnega podjetništva se je tradicija obdarovanja zaposlenih nekoliko spremenila. Sedaj je običajno, da se obdaruje vse zaposlene v podjetju brez izjeme. Poslovna darila niso omejena le na zaposlene, ampak se pogosto podeljujejo tudi partnerjem in strankam podjetij.

Zakaj to počnemo? Zakaj direktorji podjetij namenjajo sredstva za darila svojim zaposlenim, partnerjem in strankam?

Poslovna darila: Krepitev zvestobe zaposlenih

Poslovna darila imajo predvsem močan vpliv na vzdušje v podjetju in dviguje korporativni duh. To je ključno za povečanje zvestobe zaposlenih, poleg teambuildingov, korporativnih usposabljanj in drugih dogodkov za izboljšanje vzdušja v kolektivu. Poslovno darilo sporoča zaposlenemu, da podjetje je hvaležno za njegov prispevek, ne glede na njegov položaj. Nekatera podjetja zaposlenim ne podarijo le standardnih kompletov, temveč izberejo osebna darila glede na posameznikove interese. Na primer, popotniku lahko podarijo turistično opremo s podjetniškim logotipom, medtem ko ljubitelju avtomobilskih potovanj namenijo darilni komplet za avtomobil. Poslovna darila so prav tako pogosta ob rojstnih dnevih zaposlenih.

Posebno mesto med poslovnimi darili zavzemajo poslovne nagrade, kot so listine, pokali, medalje in diplome, ki so tudi odlično orodje za spodbujanje motivacije. Takšna priznanja se včasih podelijo skupaj z manjšimi darili. Na primer, najboljšemu vodji leta lahko podelijo nagradno ploščo z gravuro ali nagradno ploščo, ki jo spremlja kakovostno darilo.

Poslovna darila za partnerje in stranke

Poleg zaposlenih poslovna etika predvideva tudi obdarovanje partnerjev in stalnih strank z majhnimi darili ali spominki. Zakaj? Prvič, to je način, kako ohraniti pozornost in spomin na podjetje. Drugič, dokazano učinkovito prispeva k povečanju zvestobe strank, še posebej, če je darilo resnično praktično in ga prejemnik redno uporablja. Takšna darila so običajno oblikovana v skladu s korporativnim slogom podjetja, z vključenim logotipom ali zaščitnim znakom ter pakirana v korporativnih barvah. Takšno označevanje neprestano opominja prejemnika darila na obstoj podjetja, medtem ko hkrati širi oglaševalski dosežek na vse, ki pridejo v stik z darilom. Praktični etui za prenosnik, udoben nahrbtnik, potovalna torba, kakovosten dežnik, oblačila z logotipom, sodoben rokovnik ter majhna elektronika so samo nekateri primeri poslovnih daril, ki jih lahko izberete za svoje partnerje in stranke.

Kako sestaviti poslovni darilni komplet?

Ko slišite izraz “poslovno darilo” ali “poslovni spominek” si verjetno predstavljate nekaj klasičnega, kot so stenski ali namizni koledarji za naslednje leto, rokovniki z logotipom, pisala z logotipom ter barvite darilne embalaže. Morda boste dodali še skodelico in obesek z logotipom. V redkejših primerih poslovni kompleti vključujejo bolj uporabne stvari, kot so termovke ali termo skodelice, knjige, denarnice, USB ključke, slušalke in prenosne zvočnike.

Če pa razširite meje svoje domišljije, se lahko poslovni spominek iz standardnega kompleta spremeni v resnično koristno darilo, ki ga bodo prejemniki z veseljem uporabljali in se vam iskreno zahvaljevali. Kako to doseči? Preprosto morate upoštevati nekaj ključnih točk:

1. Komu nameravate podariti darilo? Ali gre za moškega ali žensko, podrejenega ali nadrejenega, sodelavca, partnerja ali stranko?

2. Ob kateri priložnosti nameravate podariti darilo? Bo to za rojstni dan, novo leto ali poklicni praznik?

3. Kakšni so interesi obdarovanca? Raziskovanje njegovih hobijev in interesov vam lahko pomaga izbrati ustrezno darilo.

4. Ali že ima predmet, ki ga nameravate podariti? Raziskava je ključna, saj bo le tako vaše darilo imelo pravo vrednost in se ne bo izgubilo v košu za smeti.

5. Kaj bi si oseba želela kot darilo? Tudi to je pomembna raziskava. Morda ima oseba neko majhno željo, in prav vi ji boste omogočili, da se uresniči.

Pakiranje daril

Pakiranje darila ima enako pomembno vlogo kot samo darilo. To je prvo, kar oseba opazi, ko prejme darilo. Lepa škatla ali barvit darilni papir ustvari posebno vzdušje tako za darovalca kot za prejemnika.

Darilo pa ni nujno potrebno zapakirati le v škatlo ali vrečko. Lahko izberete tudi bolj unikatno embalažo, kot so vrečke iz jute s potiskom ali vezenjem, tubusi, kartonaste hišice – vse, kar domišljija dopušča. Na primer, darilo lahko skrijete v majhno mehko igračo s ključavnico-zadrgo ali ga položite v originalno škatlico.

Kje naročiti poslovna darila?

Glede na to, da imamo ogromno izbiro spominkov in poslovnih daril za vsak okus, za vse priložnosti in za vsak žep, je odgovor preprost – pri nas. Zakaj? Ker bomo vaše želje uresničili s tiskom logotipa na darila in spominke, jih lepo zapakirali ter vam jih poslali na želeni naslov ali pripeljali sami. Vaša naloga bo le, da jih izročite.

Naj bodo vaša poslovna darila ne le estetsko privlačna, ampak tudi funkcionalna in prilagojena interesom prejemnikov. S pravilno izbiro daril in skrbno izbrano embalažo boste zagotovo ustvarili trajen vtis na zaposlene, partnerje in stranke ter hkrati okrepili povezanost s podjetjem.