poslovna darila z logotipom

Starodavna tradicija obdarovanja sega tisoče let nazaj. Zanimivo je, da še danes ne vemo, komu je bilo namenjeno prvo darilo: bližnji osebi ali nekomu, ki je imel moč nad drugimi? V sodobnem času so poslovna darila z logotipom izredno priljubljena in v nekaterih primerih celo obvezna. V tem članku bomo raziskali nekaj vidikov, povezanih s tako občutljivo in aktualno temo kot izbira ter podaritev poslovnih daril.

Z vidika obdarovanca

Ljudje se naravno odzivamo na darila s prijetnimi čustvi. Tudi majhno darilo pozitivno vpliva na naše razpoloženje. Prejem nepričakovanih daril nas razveseli, daje občutek pomembnosti in povečuje željo biti prijazni do tistih, ki so nas razveselili. Na primer, do delodajalca, ki poleg plačila včasih pocrklja svoje zaposlene s poslovnimi darili, ali do poslovnega partnerja, ki vsako poslovno sodelovanje popestri s prijetnimi spominki. V obeh primerih se vzpostavijo tesnejši in močnejši odnosi med obdarovancem in darovalcem.

Z vidika darovalca

Obdarovanje je vedno veljalo za eno od lastnosti dobrega okusa. To je odlična priložnost, da nekomu polepšamo dan, izrazimo spoštovanje, se opravičimo, pritegnemo pozornost in pokažemo hvaležnost.

Glede na poslovna darila, ki obenem služijo kot promocijsko ali oglaševalsko orodje, je pomembno, da so ti spominki koristni in privlačni za prejemnika ter hkrati nosijo oznako, ki jasno kaže, da gre za darilo od določenega podjetja. To lahko predstavljajo podjetniški izdelki ali druga poslovna darila z logotipom, imenom ali sloganom podjetja, natisnjenim na samem predmetu ali njegovi embalaži.

Izbira daril

Poslovna darila z logotipom so lahko namenjena različnim kategorijam obdarovancev in različnim priložnostim. To je potrebno upoštevati pri izbiri primernega darila za določen primer.

  • Če gre za masovno obdarovanje, so takšna darila večinoma oglaševalski ali promocijski izdelki. Primerni so najcenejši izdelki, na primer običajne kemične svinčnike, ki se praviloma naročajo v velikih količinah – več jih naročite, manj boste odšteli za vsak izdelek. Blagovne pisarniške potrebščine z logotipom so vedno prijetno presenečenje za kupca, ki pa hkrati postane prostovoljni oglaševalski agent za podjetje-darovalca.
  • Izdelki srednjega cenovnega razreda se običajno izberejo za podaritev lastnim zaposlenim ali strankam. To so že bolj kvalitetne in zanimive stvari – na primer ure, potovalni pripomočki, kompleti posode in druge uporabni izdelki, ki se prav tako označijo s pomočjo logotipa. Takšna poslovna darila se kupujejo v malo manjših količinah in se podelijo ob poklicnih in državnih praznikih ter rojstnih dnevih ali ob pojavu izjemnih posameznih dosežkov.
  • Najdražji izdelki so namenjeni najpomembnejšim in najbolj vplivnim osebam, ki igrajo pomembno vlogo pri razvoju poslovanja. To so poslovna darila VIP kategorije, ki se naročajo v omejenih količinah. Sem spadajo na primer elitni Parker in Waterman kemični svinčniki, pa tudi torbice znanih blagovnih znamk, dražja tehnika in druge posebne stvari.

Za vsak primer svoje darilo

Obstaja veliko razlogov, zakaj podjetja naročajo individualna darila.

1) Najprej, lastni zaposleni, ki potrebujejo pozornost vodstva; poslovna darila zaposlenim služijo kot motivacija za aktivno delo v korist podjetja.

2) Redko podjetje, tudi manjše, se lahko izogne promocijskim akcijam. Ne predrage skodelice ali USB ključki, okrašeni z imenom vašega podjetja, lahko služijo kot dodatno oglaševalno orodje in spodbuda za nove nakupe.

3) S pomočjo poslovnih daril lahko izrazimo zahvalo in priznanje najboljšim poslovnim partnerjem in velikim strankam. Lepe ure s posvetili, izvirni dodatki za računalnik – tovrstna poslovna darila pomagajo ohraniti bolj topel odnos.

4) Da bi bili vedno v središču pozornosti v svoji panogi, moramo redno obiskovati sejme, seminarje, predstavitve. Pripravimo za njih ne le vizitke, ampak tudi manjša darilca z “žigom” našega podjetja, kar lahko pripomore k vzajemno koristnemu sodelovanju.

5) Posebnega spoštovanja si zaslužijo podjetja, ki zavzemajo aktivno družbeno stališče in sodelujejo pri sponzorstvih ter drugih dobrodelnih dogodkih. Tudi v tem primeru naročijo korporativna darila – gosti bodo navdušeni, podjetje bo pa dobilo zasluženo priznanje in dvignilo ugled podjetja.

Napotki in nasveti

Da bi darila prinašala zadovoljstvo in korist tako darovalcu kot obdarovancu, strokovnjaki priporočajo:

1. Redno obdarovanje. Ne priporoča se, da eno leto pripravite darilo za svoje sodelavce/partnerje, naslednje leto pa jim ne namenite ničesar. Nepričakovano prenehanje z obdarovanjem lahko povzroči veliko negativnih emocij.

2. Raje manjše, a pogosteje kot večje, a enkratno. Poslovna darila morajo lastnika spomniti na podjetje, ki še vedno skrbi zanj. Razporeditev proračuna za darila tako, da jih podeljujete čim pogosteje, je bolj učinkovita.

3. Izbirajte darila vnaprej. Naročite poslovna darila pravočasno, da zagotovite izbiro, ki bo prejemniku zares všeč. Nujna naročila so dražja in, seveda, bolj časovno rizična.

Umetnost obdarovanja

Skupaj iskanjem odgovora na vprašanje “kaj podariti?” je potrebno tudi raziskati različne možnosti, kako to storiti.

Ti dve nalogi sta medsebojno povezani, in če jima posvetite dovolj pozornosti, lahko tudi zelo skromen spominek učinkovito predstavite. Ali ravno obratno – lahko pokvarite veselje do prejema zelo vrednega darila, če sam obred ali način njegovega predstavljanja ne ustreza okolju ali priložnosti.

3 primeri:

1. Kako izročate poslovna darila s logotipom svojim zaposlenim? Ali pripravite svečano prireditev ali preprosto na hitro namečete na mize darilne embalaže z USB ključki, novimi brisačami ali šalicami? Na žalost se druga opcija pogosto pojavlja v podjetjih pred božičnimi prazniki, ko je potrebno “podeliti” veliko daril. Takšno “razdeljevanje” ne prispeva k povezovanju kolektiva in temveč ne prinaša pravega zadovoljstva ne organizatorjem, ne prejemnikom. Zato je zelo pomembno, da vodja kljub svoji zaposlenosti najde nekaj časa in vsaj izreče nekaj prijetnih besed in voščil svojim podrejenim in sodelavcem, če praznični dogodek ni izvedljiv. Če nekdo od zaposlenih ni mogel prejeti poslovnega darila skupaj z vsemi (na primer zaradi bolezni ali službene poti), priložite voščilnico s ročno napisanim besedilom – takšno darilo bo prineslo posebno zadovoljstvo.

2. Zelo pomembno je na lep način izročati darila poslovnim strankam. V tem primeru je lahko več različnih situacij. V nekaterih primerih je smiselno osebno obiskati partnerja in mu izročiti darilo v prisotnosti sodelavcev, mu iskreno čestitati in izraziti zahvalo za sodelovanje. Če je razlog za darilo manjši dogodek ali ni možnosti za osebno srečanje, lepo zapakirano darilo lahko dostavi kurir, obvezno z osebnim sporočilom.

3. Če je darilo namenjeno udeležencem dogodka, na primer predstavitve, konference ali sejma, premislite, kdaj bi bilo najbolj priročno izročiti darilo. Morda je smiselno podariti spominek pred začetkom srečanja – na primer, če so to pisarniški pripomočki, ki se lahko uporabijo med konferenco. Lahko pa predstavite darilo že po koncu dogodka kot spomin na srečanje.

Najpomembnejše, kar morate vedeti pri uporabi poslovnih daril v namene oglaševanja in dvigovanja ugleda, je premišljen pristop k prihajajočemu dogodku.